perjantai 11. tammikuuta 2008

Erilainen nuori

Kävin tuossa yksi päivä taas kampaajalla. Mullahan on tällainen ihan lyhyt "poikatukka", joka meinaa olla harvinaisen haastava paikallisille kampaajille. Täällähän lyhyiden hiusten malli on mieluusti se, jossa nakataan kattila päähän ja leikellään reunojen yli sojottavat ylimääräiset pois. Ellei sitten käytetä toista vaihtoehtoa joka on trimmerillä erimittaiseksi siiliksi vetely.

Siispä aiemmasta viisastuneena mulla oli tällä kertaa mukana kuva millaisen kampauksen haluaisin, sattui olemaan joku netistä bongattu Alyssa Milanon kuva. No, kampaaja katsoi sitä hetken ja oli että okei. Katsoi vielä uudelleen ja kääntyi sitten uudelleen puoleeni että oletko ihan varma että haluat tällaisen. Mä siihen että juujuu, kiitos. Saksaisi sitten parit tupot irti ja kysyi vielä uudelleen, että siis ihanko tällainen niinkuin kuvassa. Mä jo aloin epäröidä että minkä Dr. Philin kuvan mä hänelle olen vahingossa tuonut, mutta ihan just oikea Alyssan kuvahan se oli. Joten ei kun yes indeed, tällaista haluaisin. Rouva sitten hyvin äidillisesti selitti, että tämä on vaan sitten TODELLA lyhyt, ymmärränhän minä sen. Siinä vaiheessa alkoi jo tehdä mieli paeta penkistä, mutta urheasti mainostin, että juuri tällainen kampaus mulla on aiemmin ollut, että siitä vaan.

Lopputulos oli ihan yllättävän jees ja kampaaja oli lopputuloksesta ihan riemuissaan: no mutta tämähän sopii sinulle tosi hyvin! Ja on varmaan tosi vaivatonkin! Musta tosin tuntuu että musta tuli joku paikallinen ihmettelyn aihe siellä. Ihme jos eivät ohikulkiessa ala osoitella että TUOSSA SE nyt menee.... Täällähän siis periamerikkalaiseen tapaan naisten hiuksissa saa mieluusti olla pituutta niin paljon kuin Luoja suo. Vasta vanhempana rouvana voidaan leikata sellainen ihana permanenttikypärämalli. Olen oikeasti nähnyt tämän puolen vuoden aikana täällä vain pari yhtä lyhythiuksista naista kuin minä!

Kävin muuten eräänä kertana toisessa kampaamossa, jossa mulle laitettiin gaalaillan ei-niin-onnistunut kampaus. Kun kysyin niiltä että laittaisivatko mulle raitoja niin kampaaja oli ihan et joojoo, tottakai, tuo vaan omat aineet. Että what!?!? Ei ole sitten toista kertaa tarvinnut siinä laatuleikkaamossa käydä....


Ei kommentteja: