maanantai 3. toukokuuta 2010

Me, myself and I x 100

Johan myrkyn lykkäsi! Kaveri pääsi heittämään tällaisella haasteella, jossa pitäisi kertoilla sata satunnaista faktaa itsestään. Meinasin jo ohittaa, mutta kun toinenkin haastettu kaveri tsempikkäästi nyhti sata infomurusta kasaan, niin ei kai sitä nyt voi huonommaksi jäädä...

Eli saamanne pitää:

1. En pidä yllätyksistä.
2. Haluan merkkailla menoja ja tekemisiä kalenteriin ja tietää jo ajoissa mitä ikinä tapahtuukaan seuraavaksi.
3. Olen hyvin kärsimätön - kaiken pitäisi tapahtua nyt ja heti.
4. Pystyn kehittämään ihme stressejä ja pinnanpingottamisia keskeneräisistä projekteista.

5. Kahdesta edellisestä kohdasta johtuen olen huono delegoimaan koska muiden tekemiset tuntuu kestävän aina liiiiiiaaaan kauan ;D.
6. Olin aikoinaan koulussa hyvä/menestyvä oppilas vaikka tein aika laiskasti ja vasemmalla kädellä kotiläksyjä. Tunneilla kuitenkin yleensä kuuntelin tarkasti, mikä auttoi asiaa.
7. Kirjoitin taannoin L:n paperein ylioppilaaksi ja olin siitä silloin erittäin onnellinen ja ylpeä kunnes työelämässä tajusin ettei niiden paprujen arvosanalla ole mitään merkitystä.

8. Olen harrastanut nuorena mm. tanhua, helkanuoria, näytelmäkerhoa, kokkikerhoa, soittanut viulua ja huilua - ja ratsastanut, no surprise there.
9. Olen kokeillut monenlaisia erilaisia harrastuksia, mutta vain hevosten parissa puuhaillessani ja ratsastaessani mieleni oikeasti "puhdistuu" kaikista stresseistä ja murheista.
10. En ole mikään erityisen lahjakas ratsastaja, mutta tulen yleensä juttuun vähän haastavampien eläinten kanssa (temperamenttisia, yliarkoja tms.) ja ainakin kuvittelen omassa päässäni saavani niistä niiden parhaita puolia esiin edes väläyksenomaisesti.
11. Olen ratsastuksessa aika tavoitteellinen ja haluaisin aina vaan osata enemmän ja paremmin.
12. Olen murtanut lantioni kahdesta kohtaa hevosonnettomuudessa.
13. Eräässä toisessa hevosäksidentissä oli aika lähellä ettei nirri lähtenyt tai etten osin halvaantunut tai ainakin katkaissut jalkojani ihan konkreettisesti irtipoikki.
14. Rakastan kaikenlaisia karvaisia eläimiä (no en tarantelloja vaikka ovatkin karvaisia) ihan hillittömästi ja ellei mieheni olisi pitämässä jotain kuria ja järjestystä, pelastaisin todennäköisesti kaikki vastaan tulevat eläinpolot. Nytkin tallilla olisi iiiiiiihania kissanpentuja jotka kaipaavat kotia...
15. Eläimet ovat minulle perheenjäseniä ja suren niiden poismenoa ja kovasti.
16. Kaipaan joskus Hiski-kissaani ja ensimmäistä omaa hevostani niin, että tulee tippa linssiin.
17. Olen ulkoilma-addikti. Jos en pääse joka päivä tallille tai lenkille beben ja koiran kera, tuntuu että pää on täynnä mustaa savua ja sitä alkaa särkeä.
18. Puren hampaitani unissani yhteen niin pahasti, että ne ovat menneet siitä osin rikki. Käytän siksi nykyisin purentakiskoa öisin.
19. Jos verensokerini laskee (eli olen vaihteeksi unohtanut syödä säännöllisesti...), minusta tulee ihan karmea persiiseen ammuttu bitch.
20. Kärsin todella pahasta migreenistä, nykyisin onneksi harvemmin, mutta aiemmin kohtaukset lamauttivat minut ihan täysin.
21. Migreenit menevät minulla usein "puhekeskukseen" ja kun kohtaus on päällä, alan puhua ihan siansaksaa. Ymmärrän mitä yritän sanoa ja sen, että se ei tule okein ulos ja turhaudun siitä.
22. Mielestäni maailman rasittavimpia ihmisiä ovat ne, jotka puhuvat aina vaan sairauksistaan.
23. En ole ikinä ollut erityisen lapsirakas.

24. Oma poikani on silti maailman rakkain ja kallein aarteeni.
25. Erittäin suurella todennäköisyydellä hän tulee olemaan ainoa lapseni.
26. Joskus pelkään ihan kuristavan paljon sitä, että hänelle sattuu jotain.
27. Aivan joka ilta ennen nukkumaanmenoani käyn hetken katsomassa kun poikani nukkuu. Sen hetken kun voisi saada pulloon ja tallettaa!
28. Tiedän jo mitä saan äitienpäivälahjaksi ja odotan sitä jo ihan hillittömän paljon!
29. Olen herkkis ja itken helposti televisiota katsellessa. Etenkin jos siihen liittyy jotain ihmissuhdetragediaa tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.
30. Lapseni syntymän jälkeen olen herkistynyt vauvajuttuihinkin: en voinut katsoa lainkaan kun eräässä katsomassani sarjassa pienelle vauvalle kävi huonosti. Voin fyysisesti pahoin.

31. Olen monessa asiassa pedantti ja perfektionisti, joskus turhauttavuuteen asti.
32. Olen hyvä kuuntelija.
33. Aika harvoin osaan oikeasti avautua ja kertoa sisimpiä tuntojani juuri kenellekään.
34. Olen monesti liiankin kiltti.
35. Olen todella huono sanomaan ei, etenkin työasioissa.
36. Uskon karmaan tai että asioilla on tapana järjestyä parhain päin tai niin kuin tarkoitus on.
37. Tykkään askarrella ja mielelläni skräppäisin ja tekisin kortteja jos vain olisi enemmän aikaa. Ehkä syksyllä taas...
38. Pidän koruista ja tunnen oloni suorastaan alastomaksi jos lähden mihinkään ilman edes jonkinlaista korua.
39. En pidä rakennekynsistä enkä ikinä ottaisi itselleni sellaisia.
40. Haluaisin tatuoinnin mutta pelkään neuloja.
41. Jos minulla ei ole yhtään meikkiä, näytä aina siltä kuin olisin juuri herännyt kesken makeimpien unien.
42. Siksi olen hieman turhamainen ja meikkaan lähes aina kun lähden talosta ulos - en kuitenkaan tallille, lenkille tai ruokakauppaan.

43. Edellisestä kahdesta kohdasta johtuen haluaisin ottaa tatuoidut ylärajaukset silmiini. Kerään vielä rohkeutta siihen...
44. Jos olen vihainen tai huonolla tuulella, alan suorastaan raivopäisesti siivoamaan - yleensä imuroimaan.
45. Laulan lähes aina kun siivoan, tiskaan, olen suihkussa tai ajan autolla yksin (tai poika kyydissä).
46. Joskus saan ihmeellisiä lievän masennuksen kausia, jolloin haluan vain olla omissa oloissani ja vatvoa myrtsejä ajatuksiani.
47. Toisinaan vatvon ihan liikaa mielessäni toisten sanomisia ja tekemisiä.
48. Olen monesti enemmän tunneihminen kuin järki-ihminen (hah, tyypillinen nainen...).
49. Edellisestä poiketen: halusin kovasti ammatin hevosten parista, mutta järjellä päätin ryhtyä johonkin muuhun kun tajusin miten huonoa palkkaa heille yleisesti ottaen maksetaan suhteessa työmäärään.
50. Kesätöikseni olen mm. poiminut mansikoita, myynyt kukkia Mikkelin torilla ja toiminut parissakin eri paikassa tarjoilijana.
51. Luin pääaineenani ulkomaankauppaa, mutta totesin että ne ovat monesti sellaisia "paperinpyörittelijöitä" ja siksipä olen varsinaisissa töissäni ollut lähinnä markkinoinnissa, koska niissä hommissa saa olla paljon tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa.
52. Olen töissäni tarkka ja haluan menestyä tekemisissäni, mutta en haaveile mistään uraohjustelusta tai johtajuudesta.
53. Minulla ei ole minkäänlaista rakkaussuhdetta puhelimeen. Siksi unohdan sen jatkuvasti milloin minnekin enkä muista/tiedä missä se on.
54. En ole oikein puhelimessa juoruilevaa tyyppiä. En osaa/jaksa.
55. Tästä huolimatta voin helposti puhua tunnin äitini kanssa puhelimessa.
56.
Minulla on paljon serkkuja yms. sukulaisia, mutta jostain syystä vaan välini heihin ovat vaan hiipuneet. Jos välejä on koskaan oikein ollutkaan. Se vähän säälittää joskus.
57.
Näen todella paljon unia ja muutaman kerran olen nähnyt enneunen.
58. Jos olisi enemmän aikaa ja voimavaroja, haluaisin kuulla/lukea lisää unista ja niiden merkityksistä, koska joidenkin unien "viesti" vaivaa minua.
59. En jotenkin vaan osaa ostaa kivoja lahjoja ihmisille. En keksi mitä he voisivat haluta/tarvita. Siksi hirmu usein ostan lahjakortteja - I know, boooooorriiiiiiing...
60. Haluaisin matkustaa Uuteen-Seelantiin (miten hiidessä tuokin sana taipuu?).
61. Haluaisin kirjoittaa kirjan/novellin/runoja, en vaan tiedä mistä.
62. Nuorempana kirjoitin hevosnovelleja ja runoja.
63. Joku kirjoituksistani on jopa julkaistu.
64. En ole onnettaren suosima - en voita juuri ikinä missään arpajaisissa.
65. En lottoa.
66. En ole hyvä rahan kanssa.
67. Rakastan kenkiä ja käsilaukkuja mutta olen liian köyhä ostamaan sellaisia mistä oikeasti pitäisin.
68. Muutoin en ole kauhean naisellinen.
69. En käytä hameita/mekkoja kuin häissä.
70. Minulla on liian kallis maku: jos kaupassa näen jotain, mitä haluaisin, on se lähes aina suunnilleen kalleinta mitä kaupasta löytyy. Kirottua!
71. Ostan ison osan vaatteistani nettikaupoista.
72. Minussa asuu pieni viherpiipertäjä: kierrätän aika ahkerasti.
73. Haluaisin olla vielä enemmän ekoihminen, mutta käytän esim. kertakäyttövaippoja koska olen laiska.
74. Minulla ei ole viherpeukaloa. Tapan vaivatta mutta tarkoittamatta lähes kaikki kasvit.
75. Pidän siitä, että elämässäni tapahtuu paljon ja minulla on monta rautaa tulessa yhtä aikaa. Turhaudun jos on "liian hiljaista".
76. Olen koukussa myslipatukoihin. Syön yhden päivittäin.
77. Syön myös ihan liikaa karkkia. Joka ikinen päivä.
78. En ole koskaan tupakoinut.
79. En ole myöskään juonut kahvia. (Siis pieniä maitokahvimaistajaisia olen taannoin mummolassa harrastanut, mutta en siis silleen oikeesti juonut.)
80. Kerran olin sellaisessa kylässä, jossa en yksinkertaisesti iljennyt sanoa, että en juo kahvia ja sissinä taistelin kupillisen alas.
81. En ole aamuihminen eikä päiväni ala ennen kuin olen saanut kulautettua kurkkuuni kupillisen mustaa - mielellään marjoilla tai hedelmillä maustettua - teetä.
82. En pysty syömään mitään ennen kuin 1,5-2 h on kulunut heräämisestäni. Teekupillinen menee kyllä tätä ennen.
83. Jos syön jotain tosi makeata, kuten jäätelöä, on mun vastapainoksi saatava heti/väliin jotain suolaista. Syön usein jäätelön kanssa hapankorppua/suolakeksejä/suolakurkkuja.
84. Haluaisin että kotini olisi aina siisti. En jotenkin osaa rentoutua ja nauttia olosta jos on sellainen olo, että pitäisipä imuroida/pyyhkiä pölyt/tiskata/pestä pyykkiä jne.
85. Edellisestä kohdasta voisi erheellisesti luulla, että meillä on aina tosi siistiä. Valitettavasti näin on harvoin.
86. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa 16 vuotta.
87. Vietimme vastikään kuitenkin vasta kolmatta hääpäiväämme. Kiesus, olimme susipari about 13 vuotta ;)!
88. Meissä on mieheni kanssa sopivasti samaa, mutta monesti hänessä on ne minua täydentävät vastakohdat. Hän on sellainen jalat maassa -tyyppi kun minä monesti leijailen metrejä maanpinnan yläpuolella...
89. Minua rasittaa silmittömästi se, että mieheni ei osaa heittää oikein mitään pois. Ihme hamsteri! Mielestään hän ehkä vielä joskus tarvitsee sitä havaijipaitaa 80-luvulta...
90. Olin aikoinaan mustasukkainen miehestäni, mutta sen ikävän piirteen olen saanut karsittua itsestäni.
91. Olen ollut joskus aikamoinen bilehile ja flirtti.
92. Olen monessa asiassa tyytymätön itseeni ja ulkonäkööni.
93.
Olen liian laiska tai haluton tekemään kuitenkaan asialle sen suurempia. Enkä jaksa antaa asian suuresti vaivata.
94. Olen yöihminen. Voisin vaivatta valvoa pikkutunneille ja mielellään heräillä myöööööhääään jollei yhteiskunta ja lapseni väkisin pakottaisi mua erilaiseen rytmiin.
95. Rakastan kesäaamuöitä. Ne palauttavat aina mieleen nuoruuden ja ensirakkauden tunteen.
96. Inhoan hämähäkkejä mutta en pelkää niitä. Läiskis, taas tuli liiska.
97.
En myöskään inhoa/säikähdä hiiriä tai rottia.
98. Minusta kiroilu on junttimaista. Silti kiroilen itse ihan liikaa.
99. Olen joskus varastanut.
100. Rikospoliisi on kuulustellut minua. (Ei tosin varastamiseen liittyen.)
101. En voi olla ihmettelemättä miten mä en osaa sanoa yhtään mitään lyhyesti ja ytimekkäästi.

Ei hyvää huomenta millainen homma tossa oli! En todellakaan ole niin kiinnostava persoona että tällaisia faktoja pompsahtaisi päähän ilman suurempaa raavintaa 8-o!


3 kommenttia:

M-K kirjoitti...

Hei, ihan oli lukea! Monet asiat tiesinkin, mutta muutamia ylläreitä oli!

Dressage dreams kirjoitti...

No tää oli tosi hyvä, ja useampi kohta on sama ku mullakin :) Mä pääsisin vähällä oman listani kanssa...

Skinnu kirjoitti...

Höh Tiina ku sul ei oo enää blogii! Oli niin kiva käydä siel vaklailee sun kisajuttuja ja heppakuulumisia...