maanantai 14. heinäkuuta 2008

Kesävarpuleilta terveisiä

Hihii, voitteko uskoa että mulla on tollaset varpaat? Tai ei kai noissa varpaissa mitään ihmettelemistä ole, mutta eipä ole niissä yleensä pahemmin lakkaa nähty saati sitten jotain kukkakuviointeja dimangeineen ;D. Mä olen ollut vähän tällainen poikatyttö aina eikä tällaiset naiselliset hienosäädöt ole oikein kuuluneet kuvioihin. Mutta kerrankos sitä :D. Kaveri sai perjantaina houkuteltua seuralaiseksi mani- ja pedikyyriin ja ihanaa kyllä oli ja vieläpä ihan älyttömän edullista. Hienoista kynsilakkakoristeluista (sormien siis) erkaannuin kyllä harvinaisen nopeasti kun olin heti seuraavana päivänä hinkkaamassa vanhaa kämppää luovutuskuntoon, mutta jospa nää varpajaiset kantaisivat koristemaalauksiaan edes jonkin tovin. Täällä kun on nyt keskikesällä ihan jatkuvasti näitä +40 asteen päiviä niin sietää noita sitten julkisestikin vilautella sandaaleista ja läpökkäistä.

Radiohiljaisuudesta huolimatta olen siis yhä olemassa ja ihan hyvin pyyhkii. Jotenkin on ihan päätön kiire koko ajan vaikka en edes tee enää täyttä työviikkoa. Käsittämätöntä. Mulla on vieläkin selvittämättä tää aikajatkumovirhe täällä Teksasissa...

Töissä olen siis ollut ihan normisti, varmaan tossa elokuussa tulee jonkin verran lomailtua ja syyskuussa sitten kanssa. Silloin on nimittäin systeri tulossa tänne visiitille, jee! Sain siitä oivan tekosyyn visitoida taas New Yorkissa, joten treffaamme siis siellä, vietämme siellä pari päivää ja sitten lentelemme yhdessä tänne Teksasiin. Katsotaan sitten vähän fiiliksen mukaan mitä muuta ympätään reissuun, ehkä joku San Antonion keikka tai jotain.

Mähän olin tossa Orlandon reissun jälkeen pari päivää kotona ja sitten heti viikon Kaliforniassa yhdistetyllä duuni- ja viihdematkalla. Oli aivan tajuttoman mahtavaa! Tuli nähtyä kaikkea mahdollista Anaheimista Hollywoodiin ja Santa Monicasta San Franciscoon. Siitä tulee ihan oma kilometripostaus joku valoisa päivä kunhan löydän taas johonkin hyvin pimeään piiloutuneen kirjoittelumotivaation. Kaikenlainen luovuus on nyt jotenkin ollut hukassa, mikä lie yleisvitutus, -vätystys ja -mörötys taas päällä.

Kalifornian keikka meni ihan viuhahtelemalla paikasta toiseen, joten moisen "loman" jälkeen kaaduin perjantaina 4.7. aamuyöllä viimeinkin kotiin palattuani sänkyyn ja vetäisin sikeitä reippaasti iltapäivän puolelle. Sitten sitä alkoikin pikkuhiljaa elämä voittaa ja ei muuta kuin laittamaan kämppää reilaan kun illalla tuli kaverit meille grillaamaan, chillaamaan ja viettämään Fourth of July'ta eli paikallisten itsenäisyyspäivää. Meitä lykästikin kivasti kun tossa terdellä iltaa istuessa voitiin katsella hienoja ilotulituksia horisontissa.

Muutenpa ei mitään ihmeitä kuulu. Kavereiden kanssa on tullut vietettyä hieman aikaa, vaikkakin aika nihkeästi kun useimmat täkäläiset suomitutut ovat viettämässä kesää Suomessa ja nekin, jotka täällä vielä riutuvat, ovat kukin vuorollaan ihan just kohtsillään sinne suuntaamassa. Mä olin niin tyytyväinen huhtikuun Suomikeikan jälkeen et tulipahan käytyä niin ei kesällä tulekaan kaipuuta mennä, mutta sepä olikin virhearvio taas kerran. Kun kuuntelen kaikkien Suomessa olevien tai sinne suuntaavien juttuja, niin iskee ihan hirvittävä mökkeilykaipuu. Sinne järvenrantaan laiturin nokkaan istumaan ja kesäillasta nauttimaan. Nuotiolle käristelemään mökkipyttistä ja soutelemaan. Nauttimaan vihreästä, vehreästä ja ihanan sinivalkoisesta kesästä. Huoh. Taitaa tosin toikin olla ihan turhaa kansallisromantisointia kun olen kuunnellut kavereiden juttuja tämän suven säistä - kovasti on ollut kuulemma kosteanpuoleista.

Mökkeilyn lisäksi olisi ihanaa taas päästä muutamille festareille/ keikoille, nähdä kavereita, olla heppailukavereiden mukana groomaamassa kisoissa jne. Höh. Nyt mä vaan saan täällä lueskella kuka on tehnyt mitäkin kivaa, kisannut ja kehittynyt. Hemmete, kuka mua nyt täällä sparraa?! Kaikki suomitututkin ovat kesälaitumilla tai kisahuumassa tai missälie mutta ei ainakaan kirjoittelemassa mulle meilejä, mesettämässä tai feissaamassa. Prkl. Mä oon ihan hylkiö, yhyy! (Sillä ei varmaan ole mitään merkitystä etten mä just koskaan milloinkaan ehdi mihinkään vastailemaan ja jos ehdin niin vastausta on saanut odotella keskimäärin puoli vuotta ja/tai kovin on lyhyttä jutunjuuri - kun on just nyt taas niin pirun kiire... Suoranainen ihme että yleensäkään kukaan enää vaivautuu kirjoittelemaan mulle yhtään mitään :D.)

Täällä tästä kuumasta ja kuivasta kesästä "saadaan" vielä nauttia vähintään kuukauden päivät ja rapiat päälle. Ou jee. Mä en voi käsittää miten mies pystyy nestevajeesta konttaamatta kiertää 18 reikää golfkentällä pahimmassa kuumuudessa. Mä en pysty olemaan ulkona kuin nopsaan koiraa pissattamassa, uima-altaassa lillumassa tai lähempänä auringonlaskun aikaa hopottelemassa heppasella. Illalla kasin jälkeen päivä onkin parhaimmillaan ja iltaa voisi istua keskiyön kellonlyömään saakka ulkona...

Was noch? (Katos vaan, virkistellään vähän tota sakuakin ettei ihan mene fingelskaksi koko blogi...) No ei kyl oikeesti ihmeitä. Viime keksiviikkona olin pitkästä aikaa pitämässä kirjastoa pystyssä (se riemu loppui multa toukokuun loppuun kun perjantain aukiolot loppuivat kesän ajaksi) ja olikin oikeesti aika hauskaa. Tapasin uusia ja vanhoja tuttuja ja oli tosi nastaa vaihdella kuulumisia. Ja tulipahan tankattua suomikarkkejakin Suomipuodista... Samaa lystiä on tiedossa tulevanakin keskiviikkona kun tuurausnakki napsahtaa taas.

Nakki on napsunut armaalle miehellenikin siihen malliin että se on varmaan kiittänyt Luojaa jo joka ilta kun pääsee ens viikolla viikoksi Manaukseen
(onpa hehkeä paikannimi...) duunimatkalle eli pois täältä kodin orjaleiristä. Tää kodin laitto vie nimittäin ihan uskomattomasti aikaa ja vaatii yleensä aina lisäkäsiparia tai jotain miehistä vääntöä. Viimeaikoina ollaan pistetty autotalli ihan uuteen reilaan, jotta saadaan autot mahtumaan sisälle, jotta ne eivät muuttuisi ihan polttouuneiksi tossa pihalla auringonpaahteessa. Ei sen puoleen ettäkö autotalli nyt merkittävästi auttaisi, sekin on sellainen mesta että kiuas vaan nurkaan ja vettä niskaan niin avot, jo on oiva sauna hallinnassa. Muutenkin on kaikkea ihmesäätöä meneillään; verhotankojen virittelyä, viimeisten pakaasien purkua, ikkunahuurteen kanssa tetsailua (haluttiin himmentää pari turhan paljastavaa ikkunaa) ja ostettiinpa juuri nelisenkymmentä ovenkahvaakin, jotta saataisiin keittiönkaappeihin vetimet. Ärsyttävää kynsiä niitä auki sormet soikeina jostain reunalistoista, prkl. Kodin keskeneräisyydestä johtuen uusia kuveja ei ole vieläkään vaan panttaan h-hetkeä siihen, että saan verhot seinälle ja muutakin pientä viimeistelyä vielä. Kankaat on jo ostettu, joten todennäköisesti ei tarvii enää oottaa kuin ehkä ens kesään ;).

Nyt tää ottais itestään niskapersotteen ja heittäis tän iltapesulle ja petiin. Palataan taas kun jaksetaan!


Ei kommentteja: